TY - JOUR ID - 1988 TI - طراحی وساخت یک سیستم تعلیق الکترومعناطیسی جدید برای خودروها JO - مواد پیشرفته در مهندسی JA - JAME LA - fa SN - 2251-600X AU - سعید میرزایی, AU - سیدمرتضی سقایئان نژاد, AU - ولی اله طحانی و مهدی معلم, AD - Y1 - 2001 PY - 2001 VL - 20 IS - 2 SP - 1 EP - 16 KW - سیستم تعلیق فعال KW - دمپرالکترومغناطیسی KW - روش اجزای محدود DO - N2 - در این مقاله یک سیستم تعلیق نافعال جدید برای خودروها ارائه می‌شود. با استفاده از قوانین میدانهای مغناطیسی، یک دمپر الکترومغناطیسی برای این سیستم تعلیق معرفی شده و با طراحی مطلوب و کارامد، نتایج آن با روشهای مکانیکی متعارف مقایسه می‌شود. در طراحی دمپر مورد نظر، خواسته‌های زیر در نظر گرفته شده است. الف) دمپر دارای ضریب میرایی بالا با دامنه تغییرات وسیع و قابل استفاده در اتومبیلها باشد ب) ابعاد فیزیکی آن به گونه‌ای باشد که با دمپرهای مکانیکی امروزی چندان مغایرتی نداشته باشد ج) با وجود حجم و وزن کم هسته آن به اشباع نرود. پس از معرفی طرح و ساخت یک نمونه از آن، نتایج شبیه سازی مدل یک چهارم خودرو با به کارگیری معادلات دینامیکی دمپر مشخص شده و با سیستمهای تعلیق نافعال و فعال مکانیکی مقایسه شده است. نتایج نشان می‌دهد که رفتار این سیستم تعلیق نافعال نسبت به سیستمهای نافعال مکانیکی متعارف مناسبتر بوده و با افزایش جریان تحریک دمپر به سیستمهای فعال نزدیکتر می‌شود. UR - https://jame.iut.ac.ir/article_1988.html L1 - https://jame.iut.ac.ir/article_1988_88932c21a8558aa400e29d16aa98429e.pdf ER -